
Тэхналогія распрацоўкі праграмнага забеспячэння
Тэхналогія распрацоўкі праграмнага забеспячэння
Дадзены прадмет гуляе адмысловую ролю ў лінейцы дысцыплін, прысвечаных розным аспектам праграмавання, інтэгруючы веды ўсіх прадметаў-папярэднікаў. Першае і, мабыць, ключавое слова ў назове прадмета – тэхналогія. Яно адлюстроўвае сучасную тэндэнцыю – увесці дысцыпліну, арганізацыю, інструментаванне ў такі, здавалася б вольны творчы працэс, як праграмаванне. Гэта фіксуе той пункт гледжання, што праграмаванне, нягледзячы на інтэлектуальнасць і творчы характар гэтай дзейнасці, мае патрэбу ў арганізацыі і рэгламентацыі, наборы пагадненняў і правіл, не кажучы ўжо пра інструментальнае забеспячэнне. Цяпер гэта здаецца трывіяльным сцвярджэннем, а вось у 60-е гады XX стагоддзі такі пункт гледжання прыходзілася адстойваць у гарачых спрэчках і дыскусіях. З сучасных пазіцый абагульнены тэрмін, які ўжываецца да стварэння праграмных сістэм, абазначаюць як “распрацоўка”. Справядлівая формула: “распрацоўка” = аналіз + праектаванне + праграмаванне + тэсціраванне + адладка. Часам сюды ж уключаюць і “суправаджэнне”. А каб падкрэсліць прамыслова-вытворчы аспект, гавораць аб “тэхналогіі распрацоўкі”.
ГРУПЫ ВЫЧУЮЧЫЯ ДАДЗЕНУЮ ДЫСЦЫПЛІНУ
- ПО209/ПО309 (другое паўгоддзе)
- СП305 (другое паўгоддзе)

Што вывучаем
У ходзе вывучэння навучальнага прадмета вы разгледзьце сучасныя тэхналогіі распрацоўкі праграмнага забеспячэння і перспектывы іх развіцця; мадэлі жыццёвага цыкла праграмнага забеспячэння; архітэктурнае мадэляванне; інфраструктуру карыстацкага інтэрфейсу; паняцце размеркаваных сістэм; паняцце мадэлі кампанентных аб’ектаў. Навучыцеся праводзіць даследаванне прадметнай вобласці развязальнай задачы, распрацоўваць тэхнічнае заданне (ТЗ) на праектаваную сістэму, будаваць мадэлі будучай праграмнай сістэмы, ацэньваючы яе статычны і дынамічны, лагічны і фізічны складнікі, абгрунтоўваць выбар мовы праграмавання і асяроддзі распрацоўкі праграмы, ажыццяўляць распрацоўку прыкладанняў, іх адладку , тэсціраванне, верыфікацыю і дакументаванне з выкарыстаннем магчымасцей выбраных сродкаў, рэалізоўваць магчымасці візуальнага і аб’ектна-арыентаванага праграмавання.
Вывучэнне дадзенага навучальнага прадмета цесна звязана з такімі вучэбнымі прадметамі, як “Асновы алгарытмізацыі і праграмавання”, “Канструяванне праграм і мовы праграмавання”, “Базы даных і сістэмы кіравання базамі даных”.
Асаблівасці навучання
Для фарміравання прафесійнай кампетэнтнасці тэхнікаў-праграмістаў у галіне распрацоўкі і стварэння праграмных інфармацыйных сістэм з выкарыстаннем сучасных інструментаў праектавання прадугледжваецца правядзенне лабараторных і практычных заняткаў, на якіх праводзіцца замацаванне тэарэтычнага матэрыялу і фарміруюцца неабходныя ўменні і навыкі. У якасці формы арганізацыі такіх заняткаў выкарыстоўваецца калектыўная работа навучэнцаў як правобраз групы праграмістаў, мадэлюючы абстаноўку, максімальна набліжаную да рэальных вытворчых умоў.
У мэтах кантролю засваення праграмнага навучальнага матэрыялу прадугледжана правядзенне двух абавязковых кантрольных работ.