Грамадзянскае права
Навучальны прадмет “Грамадзянскае права” з’яўляецца неад’емнай часткай прафесійнага кампанента і вывучаецца ў цеснай сувязі з такімі навучальнымі дысцыплінамі, як “Сямейнае права”, “Гаспадарчае права”, “Жыллёвае права”, “Грамадзянскі працэс” і інш.
ГРУПЫ ВЫЧУЮЧЫЯ ДАДЗЕНУЮ ДЫСЦЫПЛІНУ
- П206/П306 (9 класаў, другое паўгоддзе)
- П210/П310 (11 класаў, другое паўгоддзе)
- П2/П3

Што вывучаем
Падчас выкладання праграмнага навучальнага матэрыялу неабходна кіравацца дзейнымі нарматыўнымі прававымі актамі, тэхнічнымі нарматыўнымі прававымі актамі.
Для замацавання тэарэтычнага матэрыялу і фарміравання ў вучняў неабходных уменняў і навыкаў праграмай прадугледжана правядзенне практычных заняткаў.
У мэтах кантролю засваення праграмнага вучэбнага матэрыялу прадугледжана правядзенне абавязковай кантрольнай работы, заданні для якой распрацоўваюцца выкладчыкам вучэбнага прадмета і абмяркоўваюцца на пасяджэнні прадметнай (цыклавой) камісіі ўстановы.
адукацыі.
Праграмай прадмета вызначаны мэты вывучэння кожнай тэмы, спрагназаваны вынікі іх дасягнення ў адпаведнасці з узроўнямі засваення навучальнага матэрыялу.
У выніку вывучэння навучальнага прадмета навучэнцы павінны ведаць:
- роля і месца грамадзянскага права ў сістэме права Рэспублікі Беларусь, яго ўзаемасувязь з іншымі галінамі права;
- мэты і задачы вучэбнага прадмета;
- сутнасць і асаблівасці грамадзянскіх праваадносін, прававое становішча яго ўдзельнікаў;
- значэнне судовай практыкі ў прымяненні і ўдасканаленні грамадзянскага заканадаўства;
- віды і асаблівасці аб’ектаў грамадзянскіх праваадносін;
- падставы ўзнікнення змянення і спынення грамадзянскіх правоў і абавязкаў;
- сутнасць і віды здзелак, умовы рэчаіснасці здзелак;
- віды прадстаўніцтва і правілы яго ажыццяўлення;
- віды тэрмінаў у грамадзянскім праве і правілы іх прымянення;
- змест права ўласнасці і іншых рэчавых правоў;
- формы і віды ўласнасці, спосабы абароны права ўласнасці і іншых рэчавых правоў;
- роля і месца абавязацельнага права ў сістэме грамадзянскага права;
- сутнасць, віды і падставы ўзнікнення абавязацельстваў;
- прынцыпы выканання абавязацельстваў, спосабы забеспячэння выканання абавязацельстваў;
- сутнасць і віды грамадзянска-прававой адказнасці;
- сутнасць і класіфікацыю грамадзянска-прававых дагавораў, парадак іх заключэння, змянення, спынення;
- падставы і сутнасць грамадзянска-прававой адказнасці за невыкананне або неналежнае выкананне абавязацельстваў;
- правілы рэгулявання спынення абавязацельстваў;
- сутнасць і асаблівасці прававога рэгулявання асобных відаў абавязацельстваў;
- сутнасць і асаблівасці прававога рэгулявання інтэлектуальнай уласнасці;
- агульнае палажэнне аб атрыманні ў спадчыну, асаблівасці атрымання ў спадчыну па законе і па завяшчанні, парадак набыцця спадчыны, асаблівасці атрымання ў спадчыну асобных відаў маёмасці;
умець:
- аналізаваць і правільна прымяняць нормы, якія рэгулююць грамадзянска-прававыя адносіны;
- складаць дакументы прававога характару, прадугледжаныя праграмай (даверанасць, праекты дагавораў, прэтэнзіі і інш.);
- распрацоўваць і аналізаваць змест праектаў грамадзянска-прававых дагавораў у адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства Рэспублікі Беларусь;
- аналізаваць гатовыя дакументы на прадмет іх законнасці і эфектыўнасці;
- прымяняць юрыдычную тэрміналогію.
Асаблівасці навучання
Мэта вучэбнага прадмета – падрыхтоўка юрыстаў, якія свабодна валодаюць вывучанымі паняццямі і катэгорыямі і здольных прымяняць атрыманыя веды ў прафесійнай дзейнасці: выконваць юрыдычна значныя дзеянні ў мэтах забеспячэння законнасці і правапарадку; распрацоўваць і афармляць дакументы прававога і іншага характару, звязаныя з выкананнем прафесійных функцый; абгрунтоўваць свой выбар адпаведных норм грамадзянскага заканадаўства пры вырашэнні спрэчных сітуацый; аналізаваць сваю дзейнасць, працоўныя дакументы (нарматыўныя прававыя акты, лакальныя нарматыўныя акты, праекты іскавых заяў, устаноўчых дакументаў і г.д.) на адпаведнасць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
Для забеспячэння належнага ўзроўню падрыхтоўкі адмыслоўцаў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу неабходна выкарыстоўваць сучасныя адукацыйныя і інфармацыйна-камунікатыўныя тэхналогіі, метады актыўнага і інтэнсіўнага навучання, электронныя сродкі навучання.
Для замацавання тэарэтычнага матэрыялу і фарміравання ў вучняў уменняў і навыкаў самастойнай работы з нарматыўнымі прававымі актамі, вучэбнай літаратурай і матэрыяламі судовай і іншай практыкі прадугледжана правядзенне практычных заняткаў.
У мэтах кантролю засваення праграмнага матэрыялу прадугледжана правядзенне двух абавязковых кантрольных работ, тэматыка і пералік пытанняў для якіх вызначаецца выкладчыкам вучэбнага прадмета, і абмяркоўваюцца на пасяджэнні цыклавой камісіі ўстановы адукацыі.