Адміністрацыйнае права
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце “Адміністрацыйнае права” прадугледжвае вывучэнне дзяржаўнага кіравання як сферы адміністрацыйнага права, форм і метадаў дзейнасці органаў дзяржаўнага кіравання, прававога статусу яго суб’ектаў, дзяржаўнай службы, спосабаў забеспячэння законнасці і дысцыпліны ў дзяржаўным кіраванні.
ГРУПЫ ВЫЧУЮЧЫЯ ДАДЗЕНУЮ ДЫСЦЫПЛІНУ
- П206 (9 класаў, першае паўгоддзе)
- П210 (11 класаў, першае паўгоддзе)

Што вывучаем
У ходзе выкладання праграмнага навучальнага матэрыялу трэба знаёміць вучняў з нарматыўнымі прававымі актамі ў галіне адміністрацыйнага заканадаўства з улікам апошніх змяненняў і дапаўненняў.
Для забеспячэння належнага ўзроўню падрыхтоўкі спецыялістаў рэкамендуецца выкарыстоўваць тэхнічныя сродкі навучання, а таксама навучальныя схемы, табліцы і тэксты нарматыўных прававых актаў. Праграма змяшчае прыкладны пералік абсталявання кабінета абсталяваннем, тэхнічнымі і дэманстрацыйнымі сродкамі навучання, неабходнымі для забеспячэння адукацыйнага працэсу.
У выніку вывучэння навучальнага прадмета навучэнцы павінны
ведаць на ўзроўні ўяўлення:
- прынцыпы адміністрацыйнага права;
- крыніцы адміністрацыйнага права;
- прыкметы, прызначэнне і прынцыпы дзяржаўнай службы;
- адміністрацыйна-прававыя асновы дзяржаўнага кіравання на рэспубліканскім і мясцовым узроўнях;
ведаць на ўзроўні разумення:
- прадмет і метад адміністрацыйнага права, месца адміністрацыйнага права ў прававой сістэме Рэспублікі Беларусь;
- асноўныя адміністрацыйна-прававыя паняцці і катэгорыі;
- віды адміністрацыйна-прававых норм;
- віды і асаблівасці адміністрацыйна-прававых адносін;
- прынцыпы, функцыі, формы і метады дзяржаўнага кіравання;
- прыкметы, формы, структуру і класіфікацыю прававых актаў кіравання;
- асноўныя прынцыпы ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур;
- удзельнікаў адміністрацыйных працэдур, іх правы і абавязкі;
- віды суб’ектаў адміністрацыйнага права, іх прававое становішча;
- сутнасць і характэрныя рысы дзяржаўнага кіравання;
- функцыі органаў дзяржаўнага кіравання;
- паняцце дзяржаўнай службы і дзяржаўных служачых, віды дзяржаўнай службы;
- спосабы забеспячэння законнасці і дысцыпліны ў дзяржаўным кіраванні;
умець:
- аналізаваць крыніцы адміністрацыйнага права, яго нормы, прымяняць іх да кіраўніцкіх грамадскіх адносін на практыцы;
- аналізаваць прававое становішча суб’ектаў адміністрацыйнага права;
- аналізаваць прававыя акты кіравання і прымяняць іх у прафесійнай дзейнасці;
- ажыццяўляць адміністрацыйныя працэдуры і весці работу па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.
Асаблівасці навучання
Вывучэнне вучэбнага прадмета грунтуецца на ведах, атрыманых вучнямі ў ходзе вывучэння такіх вучэбных прадметаў, як “Агульная тэорыя права”, “Гісторыя дзяржавы і права Беларусі”, і ўзаемазвязана з вывучэннем такіх вучэбных прадметаў, як “Канстытуцыйнае права”, “Адміністрацыйна-дэліктнае і працэсуальна-выканаўчае права», «Працоўнае права», «Фінансавае права», «Крымінальнае права», «Грамадзянскае права», «Экалагічнае права».
Мэта выкладання вучэбнага прадмета – фарміраванне ў вучняў тэарэтычных ведаў аб дзяржаўным кіраванні і механізме яго функцыянавання, неабходных для прафесійнай дзейнасці будучых спецыялістаў у практычнай юрыдычнай дзейнасці.
Для замацавання тэарэтычнага матэрыялу і фарміравання ў вучняў неабходных уменняў і навыкаў вырашэння канкрэтных юрыдычных сітуацый праграмай прадугледжана правядзенне практычных заняткаў.
У мэтах кантролю засваення праграмнага навучальнага матэрыялу прадугледжана правядзенне абавязковай кантрольнай работы, заданні для якой распрацоўваюцца выкладчыкам вучэбнага прадмета і абмяркоўваюцца на пасяджэнні метадычнай (цыклавой) камісіі ўстановы адукацыі.
Праграмай вызначаны мэты вывучэння кожнай тэмы, спрагназаваны вынікі іх дасягнення ў адпаведнасці з узроўнямі засваення праграмнага навучальнага матэрыялу.